.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محسن رضایی تمام قد در برابر احمدی نژاد

فرارو نوشت: محسن رضایی در اولین کنفرانس خبری خود نشان داد که تمام قد در برابر احمدی نژاد ایستاده است.

به گزارش ایفنا نیوز، سایت خبری فرارو در یک گزارش تحلیلی به بررسی برخی زوایای اولین کنفرانس خبری انتخاباتی دکتررضایی پرداخت که متن آن بدین شرح است:

محسن رضایی که در تلاش بود با طرح دولت ائتلافی جلوی حمایت تمام قد اصولگرایان از احمدی نژاد را بگیرد با شکست خوردن این طرح به صورت مستقل وارد گود شد و بالشخصه تمام قد در برابر احمدی نژاد قرار گرفت و این گونه سه قطبی انتخابات، تبدیل به یک رقابت چهار طرفه شد.

محسن رضایی در حالی به تنهایی بر طرح دولت ائتلافی اصرار می کرد که اکثر اصولگرایان این طرح را برآمده از اردوگاه اصلاح طلبان قلمداد می کردند و با تمام توان به مخالفت با آن برخاستند.

فرمانده سابق سپاه برای پیشبرد طرح خود مذاکرات زیادی با سران اصولگرا انجام داد و منشورهایی نیز برای روشن شدن مسئله منتشر کرد اما نهایتا زمانی که دید از دولت ائتلافی طرفی نمی بندد به تنهایی به عنوان کاندیدای مستقل اعلام حضور کرد تا نشان دهد اگرچه طرح اش به شکست انجامیده است اما برای پیشبرد خواسته های خود اینقدر انگیزه دارد که دل به دریا بزند و در شرایطی که سایر کاندیداها هر کدام چند حزب حامی دارند او تک و تنها به رقابت بپردازد.

رضایی برای اینکه نشان دهد حرف جدیدی در سپهر سیاسی ایران دارد "راه سومی" را مطرح می کند که نه بازگشت به گذشته اصلاح طلبی است و نه پرتگاه احمدی نژاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اما روز گذشته در اولین نشست رسانه ای خود به جای آنکه طرح های ایجابی خود را به زبان آورد تلاش کرد در جایگاه سلب احمدی نژاد و تا حدودی انتقاد به اصلاح طلبان نظرات خود را مطرح نماید.

رضایی با بیان اینكه احساس تكلیف من از آنجا سرچشمه می‌گیرد كه احساس می‌كنم ملت بر سر دوراهی است، افزود: «اگر راه احمدی‌نژاد ادامه یابد، به سمت پرتگاه پیش خواهیم رفت و اگر چنانچه اصلاح طلبان می‌خواهند، به سمت گذشته ادامه یابد با شكست روبه رو می‌شویم.»

او در خصوص سیاست خارجی ایران که اکنون اوضاع پیچیده ای دارد با اشاره به ضرورت در پیش گرفتن یك دیپلماسی حرفه ای هدفمند و فرآیند ساز در سیاست خارجی، یادآور شد در سیاست خارجی نه باید منفعلانه حركت كرد و نه باید با ادبیات ماجراجویانه كشور را در رسیدن به منافع ملی با مانع روبه‌رو نمود.

اما قسمت اعظم انتقادات رضایی به دولت محمود احمدی نژاد درباره مسائل اقتصادی بود. او به وضعیت كنونی جامعه اشاره كرد و گفت: « بیكاری در ایران زیاد است، اما افرادی دو شغله و سه شغله شده‌اند و برخی كه نمی‌توانند شغل دیگری را به دست بیاورند، زندگی را به سختی می‌گذرانند. من بر این باورم با پول‌پاشی میان بیكاران، نمی‌شود ایجاد كار كرد بلكه باید با فقر مبارزه كنیم و رسیدگی به فقرا بدون مبارزه با فقر امكان‌پذیر نیست.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «ایجاد شغل و درآمد كافی از جمله نكات مورد توجه من است، اما استفاده از فرصت‌های بی‌نظیر تاریخی ملت ایران نیز یكی دیگر از نكات است. ما با اقیانوسی از فرصت‌ها روبه‌رو هستیم كه متأسفانه، تاكنون نتوانسته‌ایم به درستی از آنها در راستای منافع ملی بهره‌برداری کنیم؛ از جمله این فرصت‌ها می‌توان به فروپاشی شوروی و افول قدرت روسیه در منطقه و جهان، شكست بوش در یكجانبه‌گرایی و همچنین بحران اقتصادی جهانی اشاره كرد.»

فارغ از همه این مسائل و انتقادات رضایی به دولت نهم، حضور او یک پیام مهم دارد و آن این است که دیگر احمدی نژاد کاندیدای بلامنازع اصولگرایان نیست و باید آرای این جناح را با شخص دیگری به اشتراک بگذارد.

با حضور رضایی، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور دو کاندیدای اصلاح طلب و دو کاندیدای اصولگرا برگزار می شود. اصولگرایان در شرایطی از احمدی نژاد حمایت کردند که او را تنها گزینه ای می دانستند که این شانس را دارد در برابر کاندیداهای اصلاح طلب برنده انتخابات باشد و همین دلیل نیز سبب شد برخی اصولگرایان منتقد احمدی نژاد به حمایت از او تن بدهند و به قول امیر محبیان با دلی خونین و چشمی گریان از او حمایت کنند.

حضور رضایی اما اوضاع اصولگرایان را پیچیده تر می کند. او اگر هم نتواند در میان احزاب و گروه های اصولگرا حامیانی برای خود پیدا کند اما این توانایی را دارد که مقداری از آرای بدنه اصولگرایان را در سبد رای خود داشته باشد و این چیزی است که اصولگرایان شدیدا نسبت به آن ترس دارند.

پاشنه آَشیل دولت احمدی نژ اد مسئله اقتصاد است و این دستاویزی است برای انتقاد سایر کاندیداها و رضایی نیز این مسئله را مستمسک حمله به دولت قرار داده است. با وجود این مسئله اما اصولگرایان شانس احمدی نژاد را از سایرین برای شکست دادن اصلاح طلبان بیشتر می دانند اما با حضور رضایی کار احمدی نژاد سخت تر از گذشته شده است.

در شرایطی که سه کاندیدای دیگر انتخابات ریاست جمهوری هر کدام با یک لشگر وارد عرصه انتخابات شده اند به نظر می رسد رضایی تک وتنها شانسی برای پیروزی نداشته باشد اما اگر هم پیروز نشود او کاملا این توانایی را دارد که جلوی پیروزی احمدی نژاد را بگیرد.

رضایی که برای جلوگیری از پرتگاه احمدی نژاد قدم به عرصه انتخابات گذاشته است اگر نتواند با پیروزی این کار را تحقق بخشد اما می تواند با جذب قسمتی از آرای احمدی نژاد کمکی به پیروزی یکی از کاندیداهای اصلاح طلب باشد و در این شرایط هم او توانسته است جلوی رفتن کشور به پرتگاه احمدی نژاد را بگیرد که خود لطف بزرگی در حق مردم است.

مشکل اما این است که اگر حضور رضایی منجر به شکست احمدی نژاد شود اصولگرایانی که طرح دولت ائتلافی او را بر نتافتند هیچگاه او را نخواهند بخشید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 ارديبهشت 1388
با سلام هم اكنون كه كشور در موقعيت حساس انتخاباتي قرار گيرد و مردم بايد دست به انتخاب بزنند بديهي است كه به حمايت نخبگان فكري و مخضوصا مقام معظم ولايت كه رهبري جامعه را در دست دارند سخت نيازمندند لذا خواهشمنديم مار ا در اين امر مهم ياري بفر مايند و يا علنا و يا از طريق دفترشان معتقدان و پيروان را در انتخاب احسن ياري بفرمايند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.